När jag gästbloggade på min praoplats. (Inte bara metal)

Efter mycket letande (ok jag ringde till hela TVÅ möjliga praosaker) så kom min älskade lärare på, att musikbiblioteket kanske var något.
Jag höll med, så jag spenderade 2 av mina prao dagar där. Resten har jag tänkt att praoa på konserthuset.

Anyway, så gästbloggade jag och rekommenderade lite fin fina artister.

Hej! Jag heter Carro, och jag har praoat under veckan. (Eller ja, 2 dagar i alla fall.) Jag är en tjej som tidigt blev intresserad av musiken. Det börjades med rock, sedan punk. Min musikstil blev allt hårdare för åren som gick. För 5 år sen var jag besatt av Green Day. Nu lyssnar jag hellre på death metal, eller melodic death. Ibland lite industriell. Eller thrash. Och om jag känner för det så sätter jag på lite black metal.

Jag valde 14 olika CD skivor, och en DVD för min utställning.

· Children of Bodom ”Hate Crew Deathroll” – Detta är en cd för dig som gillar fräna gitarrsolon, en skrikig röst och trummor som verkligen går in i hjärtat.

· Six Feet Under ”Commandment” – Gillar du growls? Har du hört tidigare Cannibal Corpse och verkligen älskat rösten? Låna den! Chris Barnes ligger i alla fall på min top 10 lista av mina favorit growlers.

· Turisas ”The Varangigan Way” – Har du hört talas om folk metal? Tycker du om det, och skulle kunna tänka dig att lyssna igen? Eller så kanske du bara gillar rödmålade män? Turisas kallar sin genre för ”Battle Metal.”

· Asta Kask ”En för alla, ingen för nån” – Underbar CD, underbart band! Det här var en av mina första skivor jag köpt, och har inte ångrat mig en sekund. Deras tidigare skivor är också grymt bra.


· Raised Fist ”Dedication” – Urmysig musik, passar perfekt till fredagsmyset om ni inte har en film att kolla på! Jag rekommenderar absolut låten ”Between the demons”, mest för att Gustaf Jorde (Defleshed, Valley of the Dead, ex-Raubtier) är med.

· Mindless Self Indulgence ”You’ll rebel to anything…” – Enligt dom själva så spelar dom “industrial jungle pussy punk”. Låter inte det intressant, så vet jag inte hur jag ska få dig att låna den.


· Skitsystem ”Stigmata” – En arg, men fortfarande jävligt grym skiva. Om du gillar lugn musik, så är denna inte rätt för dig.

· Rob Zombie ”Hellbilly Deluxe” – Ah, Rob. Förutom att han gör underbara filmer, så gör han nästan skönare musik! Efter en tung skoldag så älskar jag att sätta på ”Living Dead Girl” i mp3n och bara njuta. Prova du med!


· Sid and Nancy (filmen). En film som jag verkligen älskar. Jag vet inte hur många gånger jag sett den, på så kort tid. Är du intresserad av Sex Pistols, Sid Vicious, vad som hände med Nancy, se den!

· Superjoint Ritual ”A Lethal Dose of American Hatred” – Samma sångare som I Pantera. En skiva som är värd att lyssna på, kanske i bilen hem?

· Clawfinger ”The Biggest the Best of” – Man får såna stora adrenalin kickar när man lyssnar. Och en liten boost av självförtroendet av ”The Biggest the Best”. Svenskar dessutom!

· Queen ”Absolute Greatest” – Vem har inte hört ”We Will Rock You”? Har du inte det?! Då måste du låna den här, eller lyssna på Spotify, NU! Sen rekommenderar jag absolut "Another One Bites The Dust".

· HIM ”Razorblade Romance” – Detta är en skiva som jag verkligen slitit ut. Lyssnat på den dag ut och dag in. OBS kan vara beroende framkallande.

· The Haunted ”Made me do it” – Grymma svenskar, återigen! Lite death metal stuk på dessa grabbar. Jag får i alla fall en enorm energi av att lyssna på dom.

· Bloodhound Gang ”Hooray for Boobies” – Jag vet vad ni undrar. Hur hamnade den här? Ibland undrar jag också varför dom tar plats i min mp3n. Men sätter jag på en enda låt, så förstår jag varför.

Förövrigt så måste jag absolut rekommendera två av mina favoritband för stunden. På första plats ligger…

Haparandas Hjältar: Raubtier! Pär Hulkoff’s röst är lite svår att komma överens med i början. Men efter 2-3 lyssningar var jag fast. Nu är jag i ett allvarligt beroende, och letar ännu efter ”Anonyma Raubtieroholics.” Dom starkaste låtarna är ”Världsherravälde” och ”Mordbrandsrök”, men alla är otroligt bra.

På andra plats, tätt in till så ligger…

Valley of the Dead. Gustaf Jorde’s egna projekt. Gustaf är en otroligt begåvad man, ett geni! Det finns i nuläget bara 4 låtar, som går att höra på hans myspace sida. Bandet kallas även för ”Gus of Sweden”. Främst så rekommenderar jag ”I Would Die To Be Alive”.

Sen tycker jag att praoa här har varit väldigt kul faktiskt. Tänker du på att praoa här? Fundera inte mer, bara kör. Dom kommer att ta hand om dig bra här!

Det var allt för mig, nu ska jag väl leta på storbloggaren Nils.

Trevlig helg på er! – Carro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0