Lite kort om mig

Jag heter då Carro, jag är 16 år ung och är fullkomligt förälskad i musiken. Och jag tänker rekommendera musik, recensera lite plattor, prata om spelningar/festivaler osv.

Hur mitt musikberoende började var så att.. Allt började med att jag var en Star Wars nörd. Och upptäckte Youtube!
Anyway, jag surfade då runt letandes efter random SW videos. Och då hittade jag någon som hette "Darth Vader walks alone". Töntigt tyckte jag, men jag klickade.

Och jag möttes av Green Day's "Boulevard of Broken Dreams". Det var kärlek vid första öronkastet.
Jag utveckade en stor kärlek till dom. Billie Joe Armstrong var min största idol, och jag vela absolut se ut som honom.
Jag färgade håret svart, började sminka mig svart runt ögonen och bar svarta kläder.

Tiden gick, jag fick upp öronen för ett annat band. Finskarna HIM. Jag lyssnade på dom dag och natt. Där var det också sann kärlek, men ja. Fina saker tar ibland slut.

Nån gång runt 09 börjar jag lyssna på hårdare musik. Och återigen hittade jag finskar. Children of Bodom. Jag tänkte att "aldrig ska jag gilla något annat band, COB FOREVER <33333" Shit hapends, jag föll för ett annat band.

I April -10 läste jag någon blogg. Hittade en länk, det lät intressant... Raubtier "Världsherravälde". Ja, dom jag läst lite texter av tidigare, men aldrig hunnit lyssna på.
Och vafan var det för jävla röst? Musiken var ju grym... Men rösten!
Jag hade fel. 4 lyssningar senare var jag som besatt av rösten. Inget annat lät lika bra som Raubtier.
Hitills har jag inte hittat någon röst som ger mig lika stor tillfredsställning som Hulkoffs.

Det var allt jag hade att säga om det, kommer säkert mer info om mig någon gång men. Nu ska jag göra väldigt oseriösa efterforskningar om något random band!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0